tisdag 2 november 2010

Miserier

Med förvåning tog jag del av lantrådets synpunkter i tidningen om hur mise bör omorganiseras. Jag sympatiserar helt med L.Isakssons synpunkter på förslaget
Om lantrådet är rätt återgiven så innebär det att miseräkningen blir lägre och skattesedeln högre. Vad är det för mening med det.
För femtio år sedan så beskylldes dåvarande sovjet för liknande nollsummespel för att förvilla medborgarna. Men inte trodde jag att ett lantråd i dagens läge skulle sänka sig så lågt, men vi är alla så kloka att vi inte faller i fällan.
Enligt vad jag erfarit så finns det 13-14 tjänstemän på mise i detta nu, helt vansinnigt sjukt.
Sophanteringen på Åland måste omorganiseras så att det blir billigare för oss avnämare. Detta kan enligt mig endast ske genom att man bygger en förbränningsstation för avfall på Åland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar